Alta del subministrament de gas natural 

No tinc instal·lació de gas, quins passos he de seguir per sol·licitar-la?

Si la teva comunitat encara no té instal·lació de gas natural pots contactar amb un instal·lador autoritzat o truca'ns al 900 100 251 i et facilitarem tota la informació que necessites saber.
 


Passos a seguir si no tinc donat d'alta el subministrament de gas:
  • Si tens la instal·lació però no està donat d'alta el subministrament necessites un certificat d'instal·lació individual en regla (i el Certificat d'Instal·lació Tèrmica si disposes de calefacció a gas).
  • Per obtenir aquests certificats, posa't en contacte amb un instal·lador autoritzat. Et visitaran per fer una inspecció de la Instal·lació Receptora Individual (IRI). Si compleix amb la normativa vigent, el tècnic deixarà la instal·lació llesta per a fer-la servir i emetrà el Certificat d'Instal·lació Individual a la mateixa visita.
 

Alta del subministrament elèctric

Quins passos he de seguir per donar d'alta el subministrament?

  • Si la teva comunitat necessita un nou subministrament, has de fer la petició corresponent a la distribuïdora de la teva zona.
  • Necessitaràs el CUPS, que identifica el teu punt de subministrament elèctric. Si ja el tens, pots trucar directament al telèfon 900 649 413, on t'explicarem els passos a seguir i la documentació necessària per contractar el subministrament d'electricitat.

Quina potència he de contractar?

Per saber la potència a contractar pots sumar la potència de l'equip de més consum i la dels altres equips que es faran servir de manera simultània. En cas de dubte, consulta amb un instal·lador autoritzat.
En cas d'ampliació de potència hauries d'abonar la diferència dels drets de connexió de servei corresponents a la nova potència i a la potència actual. 


 

Baixa del subministrament de gas natural

Què representa el cessament del subministrament del gas?
La realització d'un cessament implica el tall de subministrament i la retirada del comptador.
 

Quins passos he de seguir per canviar de comercialitzador?
Si el que vols és realitzar un canvi de comercialitzador, serà el teu nou comercialitzador qui gestioni i sol·liciti la baixa del contracte amb la comercialitzadora del Grup Gas Natural Fenosa.
 

Què he de fer per sol·licitar el cessament de subministrament de gas?

Pots sol·licitar online el cessament de subministrament del gas emplenant aquest formulari:

Sol·licitar cessament de subministrament de gas


Si el que desitges és contactar per telèfon perquè la teva distribuïdora retiri el comptador i t'indiqui els passos a seguir per sol·licitar el cessament de subministrament:

  • Si la teva comercialitzadora del grup és Gas Natural Servicios truca al telèfon gratuït 900 100 251.
  • Si la teva comercialitzadora és GAS NATURAL SUR truca al telèfon gratuït 900 100 502.


Què he de tenir present abans de realitzar un cessament de subministrament?

  • Després d'haver sol·licitat el cessament, la distribuïdora de la teva zona es posarà en contacte amb tu per concertar la visita. El moment de la realització del cessament, és necessària la presència del titular o la d'una persona major d'edat autoritzada.
  • En cas que no es pugui contactar amb el client per concertar la visita i el comptador estigui en bateria, el cessament es farà igualment.
  • El cessament no serà efectiu fins que es retiri el comptador i es prengui la lectura. Amb aquesta lectura es farà la factura de cessament, en què es liquidaran tots els conceptes pendents excepte el finançament extern. Si tens un finançament associat al contracte, no caldrà liquidar-lo en realitzar el cessament.



Baixa del subministrament elèctric

Què he de tenir en compte en sol·licitar la baixa del subministrament?

Si ets client d'alguna de les comercialitzadores d'electricitat del Grup Gas Natural Fenosa (Gas Natural Servicios o Gas Natural SUR), verifica si el teu subministrament és de baixa o alta/mitjana tensió consultant a la factura o al contracte el tipus de subministrament:

  • Es tracta d'un subministrament de baixa tensió quan tinguis contractada alguna de les tarifes d'accés següents: 2.0 A / 2.0 DHA / 2.1 A / 2.1 DHA / 3.0 A. Normalment, el centre de transformació serà propietat de la distribuïdora.
  • Es tracta d'un subministrament d'alta/mitjana tensió quan tinguis contractada alguna de les tarifes d'accés següents: 3.1 A / 6.1 A. Normalment, el centre de transformació serà de la teva propietat.  

El tràmit serà diferent segons si el subministrament és de baixa o alta/mitjana tensió.
 

Com sol·licitar la baixa si el meu subministrament és de baixa tensió?

El sol·licitant del cessament de subministrament ha de ser el titular del contracte. Tingues a l'abast una factura per poder localitzar les dades que identifiquen el punt de subministrament a cessar.

Pots sol·licitar online el cessament de subministrament d'electricitat emplenant aquest formulari:

Sol·licitar cessament de subministrament elèctric


Si el que desitges és contactar per telèfon, t'hauràs de posar en contacte amb la plataforma d'atenció telefònica:

  • Si la comercialitzadora és Gas Natural Servicios truca al 900 100 251.
  • Si la comercialitzadora és Gas Natural SUR truca al 900 100 259.
 

També pots dirigir-te a un centre d'atenció presencial.
 

Com sol·licito la baixa si el meu subministrament és d'alta tensió?

El sol·licitant del cessament de subministrament ha de ser el titular del contracte. En el cas d'una empresa, n'ha de ser el representant.

Si el centre de transformació és propietat del client, en el moment de sol·licitar el cessament hauràs d'especificar si també vols que es faci la desconnexió del centre de transformació.

Pots sol·licitar online el cessament de subministrament d'electricitat emplenant aquest formulari:


Per sol·licitar el cessament d'un subministrament d'alta/mitjana tensió

Sol·licitar cessament de subministrament elèctric


A continuació, t'indiquem els passos que cal seguir per sol·licitar la cessació d'un subministrament d'alta/mitjana tensió si prefereixes fer-ho per telèfon, en un centre d'atenció presencial o per email:

1. Descarregar el document de "Sol·licitud de cessament de subministrament elèctric d'Alta/mitjana tensió" que et facilitem més a baix. 
2. Emplenar el document de petició de cessament específic per a subministrament d'alta tensió, en què indicaràs:

  • Noms i cognoms del titular o representant del contracte d'energia elèctrica.
  • Número de referència del subministrament (número CUPS) que trobaràs a la factura.
  • Si sol·licites que es faci la desconnexió del centre de transformació o no. En ambdós casos, hauràs d'indicar-ne la distribuïdora.
  • Telèfon de contacte on et puguem localitzar fàcilment per a la concertació de la visita de desconnexió del subministrament.
3. Adjuntar la fotocòpia del document d'identitat del titular o del representant. 
4. Remetre tots els documents a la comercialitzadora a través d'un compte de correu electrònic o a un número de fax específic. 
5. Contacta amb la plataforma d'atenció al client perquè t'informin de quina és l'adreça d'e-mail o el número de fax corresponent segons la comercialitzadora, i per resoldre qualsevol dubte sobre com emplenar el document.

 
  • Si la comercialitzadora és Gas Natural Servicios truca al 900 100 251.
  • Si la comercialitzadora és Gas Natural SUR truca al 900 100 259.
 

També pots dirigir-te al centre d'atenció presencial més proper.
 



Fitxers relacionats:

Sol·licitud de cessament de subministrament elèctric d'alta/mitjana tensió (PDF 7 Kb)

 


Enllaços relacionats:

Localitzador de centres  

Com contractar

Passos per ser client

Canvi de titular