Emergències

Informació i contacte en casos d'emergència

Emergències de gas

  • Com actuar si fa olor de gas?

    Aireja el local i sortir de les instal·lacions.

    Tanca els comandaments dels aparells de gas i la clau general de pas.

    No manipulis aparells elèctrics ni interruptors.

    Truca al telèfon d'emergències 900 750 750, i vindrem ràpidament a inspeccionar la teva instal·lació.

    Evitar generar espurnes o flames de qualsevol manera.

    Espera a tornar a obrir la clau de pas fins que la incidència s'hagi solucionat.

  • Què fer si no tens gas?

    Comprova que els comandaments dels aparells (cuina, escalfador, caldera, etc.) estan tancats.

    Verifica que la resta de les claus de pas de gas, si n'hi hagués, estan obertes. Si no ho estan, obrir-les.

    Espera un mínim de 15 minuts (mantenint les claus de gas obertes i els comandaments dels aparells tancats). Passat aquest temps, comprovar si hi ha gas encenent la caldera o un foc de la cuina del teu negoci.

    Contacta amb el telèfon d'Emergències 900 750 750 si després de fer les comprovacions anteriors continues sense gas.

    Recorda que el Servei d'Atenció d'Emergències no cobreix la reparació de la instal·lació de gas a partir de la clau d'escomesa de l'edifici, tret que la instal·lació esmentada sigui propietat de Gas Natural Fenosa. A l'interior del negoci, li correspon a l'usuari de mantenir la instal·lació en perfecte estat, així com fer-ne un ús adequat.

Emergències d'electricitat

  • Com actuar en cas d'accident elèctric?

    Si pots, talla la font d'alimentació del corrent. Si no, agafar la víctima per la roba i estira-la sense entrar en contacte amb la seva pell. Si fos necessari, cobrir les parts nues amb roba seca abans de tocar-les-hi.

    En cas d'incendi elèctric, utilitza un extintor per apagar el foc.

    Si es produeix una cremada localitzada, abans de tractar-la, renta't les mans curosament. Refreda la cremada amb aigua o gel, neteja el voltant amb una compresa humida i escampa-hi una solució antisèptica. Finalment, cobrir-la amb una compresa estèril i cotó. No tocar la cremada directament ni obrir les butllofes que s'hi formin. Si la cremada és important, no posar-hi cremes i anar al un centre d'assistència mèdica.

  • Qui és la responsable de la qualitat del subministrament elèctric?

    La distribuïdora de cada zona és la responsable de la qualitat del subministrament elèctric, de manera que t'hi hauràs de posar en contacte. En cas que siguis d'Unión Fenosa Distribución, pots trucar al telèfon 900 333 999.

    Tingues en compte que les instal·lacions elèctriques interiors són propietat exclusiva del propietari. En cas d'avaria de la instal·lació interior, se't pot enviar un operari especialitzat per a la reparació, però els costos aniran a càrrec teu.

  • Si després de fer les comprovacions anteriors continues sense gas, contacta amb el servei d'Emergències.
     

    900 750 750

  • La distribuïdora de cada zona és la responsable de la qualitat del subministrament elèctric. En cas que siguis d'Unión Fenosa Distribución, pots trucar al telèfon
     

    900 333 999

Enllaços relacionats:

Telèfons de contacte

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers per personalitzar la teva navegació i analitzar la teva activitat a la web amb objectius estadístics i per mostrar publicitat. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Política de cookies