T'oferim tota la informació pràctica perquè puguis resoldre els dubtes més freqüents sobre els teus subministraments de gas natural i les teves gestions amb Gas Natural Fenosa. Quin és el teu cas?

 

Me'n vaig de lloguer

He llogat un pis i necessito saber com contractar i donar d'alta el gas.


Canvi de nom

Si l'habitatge que has llogat té subministrament de gas natural perquè l'anterior titular no el va donar de baixa, haurà de canviar la titularitat del contracte per posar-lo al teu nom. Ho podràs fer online fàcilment aquí:
 
Sol•licitar canvi de titular del contracte
 
També ho pots tramitar a un centre d'atenció de Gas Natural Fenosa o trucant al telèfon 900 100 251.
 

Quines dades necessites tenir a mà per canviar de nom el subministrament?

  • NIF, passaport o permís de residència
  • La lectura actual del comptador
  • El teu número de compte bancari per domiciliar el pagament de les factures

En cas que no disposis de subministrament de gas natural perquè l'anterior titular va donar de baixa el contracte, has de sol•licitar l'alta de gas.

Quines dades necessites tenir a mà per donar d'alta el subministrament?

  • NIF, passaport o permís de residència
  • Contracte de lloguer
  • El teu número de compte bancari per domiciliar el pagament de les factures

Recorda que l'import de lloguer del comptador varia segons el seu cabal (m3 hora) i s'afegirà a la teva factura del gas.

Si fas aquesta gestió des d'un centre d'atenció presencial hauràs de presentar la presentar la documentació indicada aquí.
 
Quina tarifa em correspon?
T'oferim
tota la informació sobre les diferents tarifes de gas i llum perquè puguis triar la que més s'adapta a les teves necessitats.

Sabies que...?

...la legislació vigent obliga l'usuari de la instal•lació de gas natural a fer una inspecció cada 5 anys, per assegurar-ne el bon manteniment i la bona conservació?

Si vols, pots informar-te de la inspecció periòdica obligatòria aquí.

...disposem d'un servei de manteniment especialitzat?

  • El servei de manteniment Servigas t'ofereix un servei anual de manteniment i comprovació de la teva instal•lació, de la caldera o l'escalfador i altres aparells de gas.
  • Assistència les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
  • Revisió preventiva anual
  • Servei de reparació de qualsevol incidència relacionada amb les teves instal•lacions de gas natural
 

Servei d'assessorament
Si sol·licites el manteniment especialitzat de Servigas contactarem amb tu per concretar una revisió de la teva instal·lació.

 

He llogat el meu pis

He llogat un pis de la meva propietat i no sé com canviar de nom el subministrament de gas o donar-lo de baixa. Què he de fer?

 
Si tens un habitatge amb subministrament de gas natural i el llogues a una altra persona, és important que canviïs de nom el contracte de subministrament o que el donis de baixa. Si no ho fas, les factures seguiran arribant al teu nom i seràs el responsable legal en cas d'impagament.

Si vols fer un canvi de nom:
El nou llogater del teu habitatge haurà de fer el tràmit de canvi de nom personalment. T'aconsellem que comprovis la lectura del comptador en el moment del traspàs, i que informis la companyia perquè es facturi el consum posterior al nou titular.

Quines dades necessita el nou llogater per tramitar el canvi de nom?

  • NIF, passaport o permís de residència
  • Número de compte bancari per domiciliar el pagament de les factures
  • L'última lectura del comptador per poder fer la facturació de regularització

Si vols donar de baixa el subministrament de gas:
Tingues en compte que la baixa del subministrament no és efectiva fins que un tècnic passi a fer la lectura de tancament i retiri el comptador. Per tant, és important que sol•licitis la baixa amb antelació suficient per assegurar que encara podràs facilitar-li al tècnic l'accés a les instal•lacions. Després d'aquesta visita, en què s'haurà precintat el subministrament i retirat el comptador, rebràs una última factura al teu nom, que servirà per regularitzar el teu consum fins a la data com a última factura de liquidació.

T'expliquem totes les gestions necessàries per donar de baixa el subministrament de gas.
 
Sabies que...?

...disposem d'un servei de manteniment especialitzat?

  • El servei de manteniment Servigas t'ofereix un servei anual de manteniment i comprovació de la teva instal·lació, de la caldera o l'escalfador i altres aparells de gas.
  • Assistència les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any
  • Revisió preventiva anual
  • Servei de reparació de qualsevol incidència relacionada amb les teves instal·lacions de gas natural

 

Servei d'assessorament
Si sol·licites el manteniment especialitzat de Servigas contactarem amb tu per concretar una revisió de la teva instal·lació.

 

M'he comprat un pis

Ja m'han donat les claus del meu pis noui vull saber com contractar el gas. Què he de fer?

 
Alta del gas

Si el teu nou habitatge ja té preparada la instal•lació de gas natural i vols contractar el subministrament, només has de sol·licitar l'alta de gas.

Un tècnic vindrà casa teva per inspeccionar la teva instal·lació receptora individual (IRI) i comprovar que compleix la normativa vigent, revisarà que el gas arriba a tots els punts de consum i que els aparells funcionen correctament. Si la instal·lació compleix tots els requisits, en la mateixa visita, el tècnic deixarà la instal·lació llesta per a la seva utilització i emetrà el certificat que l'acredita.

Quina documentació necessites tenir a mà per a la visita del tècnic?

  • NIF, passaport o permís de residència.
  • Certificat de la instal·lació individual de gas.
  • Certificat d'instal·lació tèrmica, en cas de tenir calefacció de gas.
  • Llicència de 1a ocupació o cèdula d'habitabilitat.
  • Document que vinculi el titular amb l'habitatge (escriptures o contracte de compravenda).

Si no disposes d'instal•lació de gas natural al teu nou habitatge, pots sol•licitar l'alta de gas i obtenir un pressupost de la nova instal·lació. Recorda que l'import de lloguer del comptador varia segons el seu cabal (m3 hora) i s'afegirà a la teva factura del gas.

Si fas aquesta gestió des d'un centre d'atenció presencial hauràs de presentar la documentació indicada aquí.
 
Sabies que...?

...disposem d'un servei de manteniment especialitzat?

  • El servei de manteniment Servigas t'ofereix un servei anual de manteniment i comprovació de la teva instal·lació, de la caldera o l'escalfador i altres aparells de gas.
  • Assistència les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any
  • Revisió preventiva anual
  • Servei de reparació de qualsevol incidència relacionada amb les teves instal•lacions de gas natural.

Servei d'assessorament

Si sol·licites el manteniment especialitzat de Servigas contactarem amb tu per concretar una revisió de la teva instal·lació.

 

He comprat un pis de segona mà

He comprat un pis de segona mà i no sé per on començar per canviar el nom, contractar el gas, etc. Què he de fer?

 
Alta del gas
Si l'anterior propietari ha deixat preparada la instal·lació de gas natural, però no tens subministrament i vols contractar-lo, només has de sol·licitar l'alta de gas.

Un tècnic vindrà casa teva per inspeccionar la teva instal·lació receptora individual (IRI) i comprovar que compleix la normativa vigent, revisarà que el gas arriba a tots els punts de consum i que els aparells funcionen correctament. Si la instal·lació compleix tots els requisits, en la mateixa visita, el tècnic deixarà la instal·lació llesta per a la seva utilització i emetrà el certificat que l'acredita.

Quina documentació necessites tenir a mà per a la visita del tècnic?

  • NIF, passaport o permís de residència.
  • Certificat de la instal·lació individual de gas.
  • Certificat d'instal·lació tèrmica, en cas de tenir calefacció de gas.
  • Document que vinculi el titular amb l'habitatge (escriptures o contracte de compravenda).

Si l'habitatge que has comprat no disposa d'instal•lació de gas natural, pots sol•licitar l'alta de gas i obtenir un pressupost de la nova instal•lació. Recorda que l'import de lloguer del comptador varia segons el seu cabal (m3 hora) i s'afegirà a la teva factura del gas.

Canvi de nom
Si l'habitatge que has comprat té subministrament de gas natural perquè l'anterior titular no el va donar de baixa, hauràs de canviar la titularitat del contracte per posar-lo al teu nom. Ho podràs fer online fàcilment aquí:

Sol•licitar canvi de titular del contracte

També ho pots tramitar a un centre d'atenció de Gas Natural Fenosa o trucant al telèfon 900 100 251.
 
Quina documentació necessites tenir a mà per canviar de nom el subministrament?

  • NIF, passaport o tarja de residència.
  • La lectura actual del comptador.
  • El teu número de compte bancari per domiciliar el pagament de les factures.

Si fas aquesta gestió des d'un centre d'atenció presencial hauràs de presentar la documentació que s'hi indica.
 
Sabies que...?

...pots finançar els nostres productes?

A Gas Natural Fenosa et facilitem el pagament de fins al 100% de la instal•lació de gas, calefacció o aire condicionat.

Podràs pagar en còmodes terminis a través de la teva factura del gas i, si vols, podràs sol·licitar una liquidació anticipada del finançament en qualsevol centre d'atenció de Gas Natural Fenosa.
 


Enllaços relacionats:

Accés a l'Àrea clients 
Sol•licitar l'alta de gas
Canviar la titularitat del contracte